چهارشنبه ۰۱ فروردین ۰۳

آزمون مهارت زبان فرانسه

آموزش زبان و آموزشهای ضروری در مورد مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو

آزمون مهارت زبان فرانسه

۶۲ بازديد


آزمون های زبان فرانسه کدام اند؟

زبان فرانسه شما چقدر خوب است؟ شما می توانید با شرکت در آزمون مهارت زبان فرانسه، سطح دقیق و شایستگی خود را مشخص کنید. چرا، چگونه، چه زمانی، کجا، و کدام آزمون رسمی را باید بین DILF، DELF، DALF، TEF، TCF Canada، TEF Québec و TELC انتخاب کنید؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا این موضوع را کامل شرح داده تا متوجه شویم در کدام آزمون باید شرکت نماییم. 

همه ما می دانیم که یادگیری زبان مزایای بی پایانی دارد. با این همه گزینه عالی، چرا زبان فرانسه را مطالعه کنید؟ سوال اصلی این است که چرا که نه؟ با بیش از 30 کشور فرانسه زبان، زبان فرانسوی یکی از رایج ترین، آموزش داده شده ترین و محبوب ترین زبان بین زبان های خارجی در سطح جهان است.

فرانسوی یک زبان بین المللی در زمینه هوانوردی، معماری، رقص، تجارت، هنرهای تجسمی، تئاتر، مد و … است. همچنین یکی از زبان های ارزشمند در دنیای تجارت است. از مشاغل مربوط به صحبت کردن به زبان فرانسه گرفته تا تحصیلات عالی در فرانسه و مهاجرت به کانادا، دلایل زیادی برای یادگیری زبان فرانسه وجود دارد. هدف شما هر چه باشد، دانش زبان فرانسه می تواند درهای جدیدی را بر روی شما باز کند و امکانات بی نهایت ایجاد نماید.

 

آزمون مهارت زبان فرانسه

آزمون مهارت زبان فرانسه ارزیابی می کند که چگونه می توانید از زبان فرانسه برای برقراری ارتباط در یک موقعیت واقعی استفاده کنید. این آزمون توانایی زبان آموز را در 4 مهارت اصلی زبان فرانسوی (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) می سنجد. آزمون‌های فرانسوی، آزمون‌های استاندارد بین‌المللی هستند که توانایی فردی غیربومی فرانسوی را بررسی می‌کنند. سازمان مربوطه این آزمون‌ها را در سراسر جهان برگزار می کند و از دستورالعمل‌های CEFR (چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان) پیروی می کند.

 

چرا باید در آزمون زبان فرانسه شرکت کرد؟

اگر قصد تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان دارید و یا می خواهید در کشوری دیگر در رشته زبان فرانسه تحصیل کنید و یا برای کار یا مهاجرت می خواهید اقدام نمایید شرکت در این آزمون ها می تواند سطح زبان فرانسه شما را مشخص نمایند. این مدارک، مدرک معتبری برای دانش زبان فرانسه برای تحصیل در دانشگاه های مختلف است. اکثر مؤسسات آموزشی آن را برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد می پذیرند. در حالی که ممکن است اجباری نباشد، بسیاری از دانشگاه ها دانشجویان بین المللی را ترجیح می دهند که دارای گواهینامه های فرانسوی رسمی می باشند.

تقاضای فزاینده ای برای مشاغلی که به زبان فرانسه نیاز دارند وجود دارد. شما می توانید به عنوان مدرک صلاحیت برای برنامه های استخدامی در شرکت هایی که مهارت زبان فرانسه پیش نیاز است از این آزمون ها استفاده کنید. از آنجایی که مدرک هر آزمون مهارت زبان فرانسه به طور جهانی شناخته می شود، بدون شک این مدرک در رزومه شما تاثیر زیادی خواهد داشت. با داشتن این مدرک کارفرمایان دیگر دچار شک و تردید نمی شوند و تنها تمرکزشان بر روی تسلط افراد در زبان فرانسه خواهد بود. اگر مدتی است در حال مطالعه زبان فرانسه هستید، ممکن است بخواهید سطح دقیق خود را مشخص کنید. از طریق آزمون مهارت زبان فرانسه می توانید دانش خود را بررسی کرده و برای آزمون بعدی برنامه ریزی نمایید. با اینکار اعتماد به نفس خود را افزایش خواهید داد.

 

آزمون ها و مدارک مختلف زبان فرانسه برای اثبات سطح زبان فرانسه

شما در هر سطحی که باشید، چه سطح مبتدی، متوسط ​​یا پیشرفته می توانید با انتخاب یکی از آزمون های زبان فرانسه توانایی زبان فرانسه خود را ارزیابی کنید. در حالی که همه آزمون ها در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده اند، انتخاب گواهی یا مدرک به اهداف شخصی یا حرفه ای شما بستگی دارد. در اینجا به معرفی دیپلم های معتبر و آزمون های مهارت زبان فرانسه که می توانید کسب کنید پرداخته شده است.

 

آزمون DILF (Diplôme Initial de Langue Française)

اگر در سطح زبان فرانسه کاملا مبتدی هستید، می توانید آزمون DILF (Diplôme Initial de Langue Française) را انتخاب کنید. وزارتخانه های آموزش ملی و آموزش عالی فرانسه این مدرک را صادر می کنند. که قبل از آزمون های DELF و DALF است. مدرک آزمون DILF بیان می کند که داوطلب دارای سطح ابتدایی زبان فرانسه مطابق با سطح A1.1  CEFR است. این آزمون دانش زبان را در 4 حوزه اصلی می سنجد: خواندن، شفاهی، گوش دادن و نوشتن. حداقل سن برای شرکت در تاریخ برگزاری آزمون 16 سال تمام می باشد.

 

آزمون DELF و DALF

مدارک DELF و DALF که توسط وزارت آموزش فرانسه با همکاری مرکز بین‌المللی آموزش‌ (CIEP) اعطا می‌شوند، دو آزمون معتبر مهارت فرانسوی برای افراد غیر بومی هستند. هر ساله بیش از 300 هزار دانش آموز برای شرکت در آزمون های مختلف DELF/DALF در سراسر جهان ثبت نام می کنند.

این دو آزمون دارای شش سطح می باشند.

  1. DELF A1 – سطح پایه
  2. DELF A2 – سطح مبتدی
  3. DELF B1 – سطح متوسطه
  4. DELF B2 – سطح فوق متوسطه
  5. DALF C1 – سطح پیشرفته
  6. DALF C2 – سطح عالی و حرفه ای

بنابراین، شما می توانید با توجه به سطح مهارت خود در آزمون انتخابی خود ثبت نام کنید.

 

چگونه می توان در آزمون DELF و DALF قبول شد؟

در هر سطح، آزمون چهار مهارت را ارزیابی می کند: گوش دادن، صحبت کردن، نوشتن و خواندن. هر بخش شامل 25 نمره است. بنابراین، برای کسب دیپلم، به حداقل امتیاز 5 از 25 در هر ماژول و مجموع 50 از 100 نیاز دارید.

 

کجا می توان در آزمون DELF و DALF شرکت کرد؟

شما می توانید در آزمون DELF/DALF در یکی از 900 مرکز آزمون تایید شده در 154 کشور شرکت کنید. این آزمون در برخی از مراکز زبان ایران نیز برگزار می شود مثل مرکز زبان فرانسه تهران

 

اعتبار آزمون DELF و DALF چقدر است؟

مدارک DELF و DALF دارای اعتبار مادام العمر هستند. این بدان معناست که برای اثبات تسلط خود مجبور نیستید پس از مدتی دوباره در آزمون شرکت کنید.

 

انواع مختلف آزمون DELF

آزمون DELF دارای شش تست مختلف است.

DELF Prim

آزمون DELF Prim برای کودکان دبستانی بین 7 تا 12 سال طراحی شده است. دانش‌آموزان جوان مدرسه‌ای، که در زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی مبتدی هستند، می‌توانند در یکی از سه سطح مستقل یعنی A1.1، A1 و A2 ثبت نام کنند.

 

DELF Junior

آزمونDELF Junior  یک نسخه اقتباس شده ویژه برای جوانان و نوجوانان دیپلم DELF است. ساختار آزمون مشابه DELF برای بزرگسالان است، اما موضوعات بیشتر بر دانش‌آموزان 13 ساله و بالاتر از مدرسه متمرکز است. سطوح A1 تا B2 را ارزیابی می کنند.

 

DELF Pro

این آزمون نسخه حرفه ای DELF است. هدف DELF pro ارزیابی مهارت های ارتباطی حرفه ای ها و دانش آموزانی است که نقشی حیاتی در مناطق فرانسوی زبان دارند. DELF Pro دارای چهار سطح A1، A2، B1 و B2 است.

 

DELF Scolaire

آزمون DELF Scolaire نیز مانند DELF Junior برای نوجوانان فرانسوی زبان غیر بومی است. مانند همه انواع DELF و DALF، در سطح جهانی نیز شناخته شده است و مادام العمر معتبر است. هر دو کاملاً یکسان هستند. تنها تفاوت در نوع پذیرش و توافق است. به عنوان مثال، اگر توافقی بین سفارت فرانسه و مؤسسات آموزشی محلی وجود داشته باشد، باید DELF برای مدارس (DELF Scolaire) بگیرید. از طرف دیگر، اگر چنین موردی وجود ندارد، باید DELF Junior را در نظر بگیرید.

 

DELF (Diplôme ďÉtudes en Langue Française)

آزمون DELF برای هر علاقه مندان زبان فرانسه بالای 17 سال است و هر چهار دیپلم DELF با یک CEFR از A1 تا B2 مطابقت دارد. آزمون DELF شامل چهار بخش است: درک شفاهی، نوشتاری، صحبت کردن و درک مطلب. داوطلبان می توانند سطحی را که فکر می کنند به سطح مهارت خود نزدیکتر است انتخاب کنند. مدرک برای DELF Junior و DELF Tout Public یکسان است. در واقع، کلمه “جوان” در گواهینامه ظاهر نمی شود. بنابراین نمی توان بین این دو مدرک تفاوت قائل شد.

 

DALF (Diplôme Approfondi de Langue Française)

آزمون DALF C1 و C2 به عنوان آزمون سطح پیشرفته یا ماهر یاد می شود. از آنجایی که C2 بالاترین سطح CEFR است، DALF C2 بالاترین مدرک زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی است.

 

تفاوت آزمون DELF و DALF چیست؟

تنها تفاوت بین DELF و DALF در سطوح است. آزمون DELF از سطح A1 تا B2 برگزار می شود، در حالی که DALF برای C1 تا C2، که بالاترین سطح های آزمون مهارت زبان فرانسه است.

 

آزمون TEF (Test d’Evaluation de Française)

برخلاف DELF و DALF، TEF تنها آزمونی است که نمره شما براساس امتیازات اعطا شده برای مهارت زبان فرانسه را تعیین می کند. TEF که در سال 1998 توسط CCI Ile-de-France Paris آغاز شد، برای چندین مورد از جمله مجوزهای کار در کانادا و فرانسه مفید است. آزمون TEF (Test d’Evaluation de Français) چهار توانایی فرانسوی را می سنجد: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن. تمام انواع آزمون TEF فقط برای دو سال معتبر است. پنج نوع مختلف آزمون TEF فرانسه وجود دارد.

TEF Études

TEF Études (TEF برای تحصیل در فرانسه) که در سال 2004 توسط وزارت آموزش ملی فرانسه آغاز شد، زبان فرانسه گفتاری و نوشتاری شما را آزمایش می کند. این آزمون برای دانشجویان بین المللی است که مایل به گذراندن دوره کارشناسی در هر دانشگاه فرانسوی هستند. این آزمون شامل چهار تست ضروری است: درک نوشتاری، درک شفاهی، بیان نوشتاری، واژگان و نحو.

 

TEF Naturalisation

اگر می خواهید شهروند فرانسه شوید، می توانید TEF Naturalisation را انتخاب کنید. وزارت کشور فرانسه این آزمون را برای هر خارجی که امیدوار است برای مهاجرت به فرانسه اقدام کند، به رسمیت می شناسد. این آزمون دارای چهار بخش درک مطلب، درک شفاهی، بیان شفاهی و بیان نوشتاری است. از نظر سختی معادل B1 است.

 

TEF Carte de resident

TEF Carte de résident (کارت مقیم) یک آزمون مهارت فرانسوی برای تأیید مهارت شفاهی و کتبی سطح A2 است. اگر مایل به دریافت کارت اقامت از دولت فرانسه هستید، این آزمون مفید است. ساختار آزمون مشابه TEF Naturalisation است. اگر قبلاً DELF A2 را گذرانده اید، به این یکی نیاز ندارید.

 

TEF Canada

آیا می خواهید در کانادا زندگی کنید؟ بسیار هم عالی، پس آزمون TEF کانادا امتحانی است که باید در آن شرکت کنید و امتیاز بالایی کسب کنید. برای دریافت امتیاز اقامت باید CLB 7 یا بالاتر را دریافت کنید که کم و بیش با DELF B2 قابل مقایسه است. آزمون TEF کانادا، مهارت های فرانسوی افرادی را که در برنامه مهاجرت اقتصادی قرار دارند، به ویژه برای شهروندی کانادا، مشخص می کند. در حالی که می توانید در بسیاری از کشورها در این آزمون شرکت کنید، تعداد صندلی ها و مراکز محدود است. بنابراین، داوطلبان علاقه مند باید از قبل ثبت نام کنند.

 

TEF Québec – TEFAQ

TEFAQ یا Test d’Evaluation du Français adapté pour le Québec آزمون دیگری برای افرادی است که به طور خاص برای مهاجرت به کبک به مدرک دانش فرانسه نیاز دارند. منطقه کبک کانادا از TEF کانادا برای بررسی مهارت های فرانسوی برای مهاجرت استفاده نمی کند. بنابراین، شما باید آزمون TEF کبک را در نظر بگیرید. با این حال، تنها دو ماژول اجباری است: Expression Orale و Compréhension Orale.

 

آزمون TCF (Test de Connaissance du Française)

TCF یکی دیگر از آزمون های تعیین سطح زبان فرانسه برای افراد غیر بومی فرانسوی است. به عنوان یک آزمون مهارت زبان فرانسه، TCF مانند TEF برای کسانی که به دنبال مهاجرت به کانادا یا فرانسه هستند عمل می کند. این مرکز توسط مرکز بین‌المللی آموزش‌های آموزشی (CIEP) به نمایندگی از وزارت آموزش فرانسه اداره می‌شود. مانند TEF، پنج نوع تست نیز دارد.

 

TCF

این یک آزمون واحد است که شامل سوالاتی به منظور افزایش دشواری زبان است. از سطح A1 تا سطح C2 متغیر است. TCF برای همه اهداف (شخصی، دانشگاهی یا حرفه ای) مفید است. سه امتحان اجباری (Listening، Proficiency در ساختارهای زبان و Reading) و دو امتحان اختیاری (Speaking و Writing) وجود دارد.

 

TCF DAP

آیا می خواهید در مقطع لیسانس در فرانسه تحصیل کنید؟ در آن صورت، می‌توانید از TCF pour la Demande D’Admission Préalable (DAP) استفاده کنید. برای پذیرش در سال اول لیسانس (L1) یا دانشجوی دانشکده معماری به شرطی که مدرک DELF B2 یا DALF نداشته باشید، لازم است.

 

TCF for French nationality

فرض کنید برای ملیت فرانسوی درخواست می دهید. در این صورت، باید سطح زبان فرانسه خود را با حضور در TCF pour l’accès à la nationalité Française توجیه کنید. این فقط برای درخواست تابعیت فرانسوی از طریق ازدواج یا تابعیت معتبر است. TCF برای شهروندی فرانسه شامل دو امتحان اجباری است – درک شنیداری و بیان گفتاری.

 

 TCF Canada

اگر مایلید فرآیند مهاجرت اقتصادی دائمی برای کانادا (خارج از کبک) را آغاز کنید. پس، TCF Canada می تواند به شما کمک کند امتیاز بیشتری کسب کنید. TCF کانادا شامل چهار بخش اجباری است – صحبت کردن، نوشتن، درک شنیداری و درک مطلب. سطوح با معیارهای زبان کانادایی (CLB) مطابقت دارد. فقط در صورت کسب CLB 7 یا بیشتر می توانید امتیاز بیشتری کسب کنید.

 

TCF for Quebec

این آزمون برای هر کسی، صرف نظر از ملیت و زبان مادری، که مایل است برای مهاجرت دائم به استان های کبک کانادا و گرفتن TCF برای کبک اقدام کند مناسب است. وزارت مهاجرت، تنوع و شمول (MIDI) این آزمون را می پذیرد. مراکز مورد تایید این آزمون را در طول سال برگزار می کنند. مانند تمام TEF و TCF، اعتبار آن نیز دو سال محدود است. شما می توانید حداکثر 16 امتیاز کسب کنید.

 

آزمون TELC

گواهینامه های زبان اروپایی یا TELC یک آزمون بین المللی برای سنجش صلاحیت زبان می باشد. TELC GmbH – آزمون های زبان خارجی در حال حاضر به 11 زبان از جمله فرانسوی با بیش از 80 گواهینامه مختلف در دسترس است. TELC همچنین به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید در کدام حوزه از آزمون به زبان های اروپایی شرکت کنید. به عنوان مثال، یک آزمون عمومی برای دانش‌آموزان مدرسه‌ای، متخصصان و سایر محتوای سفارشی که در زبان فرانسه چهار سطح وجود دارد (A1، A2، B1 و B2).

  • سطح A1 که هر فردی که بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ ساعت مطالعه داشته می تواند در آن شرکت نماید.
  • سطح A1 Junior که شبیه A1 است با این تفاوت که برای کودکان حدود ۱۲ سال سن می باشد.
  • سطح A2 که هر فردی که بیش از ۲۰۰ تا ۲۵۰ ساعت مطالعه زبان فرانسوی داشته می تواند در آن شرکت کند.
  • سطح A2 Ecole که شبیه A2 است که برای نوجوانان بین سنین ۱۲ تا ۱۶ سال می باشد.
  • سطح B1 که برای افرادی است که سطح زبان فرانسه آن ها در سطح متوسط می باشد است.
  • سطح B1 pour la Profession که شبیه B1 است که تمرکزش براساس نوع مشاغل افراد می باشد.
  • سطح B1 Ecole که شبیه A2 است که برای افراد بین سنین ۱۴ تا ۱۷ است.
  • و سطح B2 که هر فردی که توانسته زبان فرانسه را در حد پیشرفته یاد بگیرد می تواند در آن شرکت نماید.

 

سخن آخر در مورد آزمون های زبان فرانسه

فراگیری زبان فرانسه می تواند راهگشای بسیاری از امکانات جدید باشد که شاید هرگز تصورش را هم نمی کردید. چه کسی می داند، این می تواند یکی از بهترین تصمیماتی باشد که تا به حال گرفته اید. برای اینکه این آموزش زبان فرانسوی خود را ارزشمند کنید، باید در آزمون مهارت زبان فرانسه که در بالا ذکر شد، شرکت کنید. یکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.