چهارشنبه ۰۱ فروردین ۰۳

آشنایی صفر تا صد با شرایط تحصیل در آلمان 2022

آموزش زبان و آموزشهای ضروری در مورد مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو

آشنایی صفر تا صد با شرایط تحصیل در آلمان 2022

۷۸ بازديد

آشنایی صفر تا صد با شرایط تحصیل در آلمان 2022
تحصیل در آلمان
در سال 2022 ، همواره گزینه ی مناسبی برای دانشجویان بین المللی بوده و خواهد بود. برای آگاهی بیشتر درباره تحصیل در آلمان از جمله مزایا، شرایط سنی و هزینه های تحصیل، این مقاله را بخوانید و در صورت وجود سوالات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

آلمان در یک نگاه

آلمان با کشورهای دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد. همین مسئله باعث تبادل بین کشوری بین آلمان و این کشورها شود.

آلمان از دید مساحت رتبه ۶۳ جهانی را دارد. کشور آلمان با جمعیت ۸۲ میلیون نفر، پر جمعیت ترین کشور در قاره اروپا می باشد.

نظام سیاسی این کشور فدرالی است و هر استان ایالت مشخص و جداگانه را دارد. این ایالت‌ها می‌توانند به صورت کاملا مجزا عمل کنند. از این رو داشتن شرایط اجتماعی متفاوت در ایالت ها، تحصیل در این کشور را تبدیل به یکی از بهترین گزینه ها می کند. سازماندهی دولتی بر پایه ی قانون اساسی است. در رأس دولت رئیس جمهور قرار دارد که حضور وی سمبلیک است.

رئیس حکومت صدراعظم است. وی تعیین ‌کننده سیاست حکومتی است. آلمان هم اکنون یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا، موتور اقتصادیِ حوزه ی پولیِ یورو محسوب می‌شود. با این اوصاف تحصیل در آلمان رایگان است. همچنین کیفیت بالای مراکز آموزشی و دانشگاه های آلمان این کشور را به یک قطب علمی در دنیا تبدیل کرده است.

شرایط و مزایای تحصیل در آلمان

تحصیل در کشور آلمان به دو زبان آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است.

از مزایای که تحصیل در آلمان را یک هدف مطمئن تبدیل می کند می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • تحصیل کاملا رایگان در آلمان
  • ارائه یکی از بهترین سیستم های آموزشی در دنیا
  • امکان ۲۰ ساعت کار همزمان با تحصیل
  • اخد اقامت دائم بعد از تحصیل
  • پایین بودن نرخ بیکاری
  • بالا بود سطح رفاه اجتماعی
  • اقتصاد قوی در منطقه
نظام آموزشی در آلمان

تحصیلات پیش دانشگاهی

کودکان از ۳ سالگی وارد مهد کودک (Kindergarten) می شوند که آموزش قبل از دبستان می باشد. آموزش رسمی نیز از ۶ سالگی آغاز می شود. آموزش ابتدایی در مدارسGrundschule 4 سال می باشد. در این مدت کودکان با محیط، نحوه آموزش و شرایط محل تحصیل آشنا شده و خواندن و نوشتن را همراه دروس ابتدایی می آموزند.

سپس دوره ای ۶ ساله را با برنامه های جدید آموزشی شروع می کنند. تحصیل در مدارس Gymnasium و Realschule و Hauptschule ادامه می یابد.

در پایان این دوره، دانش آموزان بعد از ۹ سال، مدرک Hauptschulabschluss یا بعد از ۱۰ سال مدرک Realschulabschluss اخذ می کنند. سپس در دو گروه وارد مرحله پایانی دوره دبیرستان می شوند.

یک گروه برای گذراندن دوره های کارآموزی وارد مدارس فنی شده و با گذراندن Fachoberschule و Berufsfachschule دیپلم فنی Fachhochschulreife گرفته و سپس وارد بازار کار یا مدارس عالی فنی می شوند.

گروه دوم در دبیرستان های Gymnasiale Oberstufe با گرایش های گوناگون ادامه تحصیل می دهند که پس از ۱۳ سال، دیپلم عمومی دبیرستان (Allgemeine hochschulreife) یا Abitur می گیرند که می توانند وارد دانشگاه ها بشوند.

 

تحصیلات دانشگاهی

تحصیلات دانشگاهی در آلمان در دانشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی، دانشگاه های عالی آموزش هنر، مدارس عالی فنی، و غیره امکان پذیر می باشد. شرط ورود به دانشگاه ها و مدارس عالی هنر داشتن دیپلم دبیرستانی سیزده ساله (Abitur) می باشد.

دارندگان دیپلم های دبیرستانی ۱۲ ساله خارج از کشور آلمان پس از گذراندن آزمون تشخیص علمی (Feststellungsprüfung) که به تقاضای داوطلب یا پس از طی دوره های یک ساله Studienkolleg در کالج های مقدماتی، می توانند به دانشگاه بروند.

انتخاب رشته دانشگاهی نیز بر اساس نوع تحصیل در این کالج ها و نمرات اخذ شده صورت پذیر است.

البته در دانشگاه امکان تغییر رشته میسر می باشد.

شرط ورود به مدارس عالی فنی (Fachhochschule) برای دانش آموزانی که در نظام آموزشی آلمان تحصیل کرده اند داشتن گواهینامه پایان تحصیلات ۱۲ ساله دیپلم (Fachhochschulreife) می باشد.

پایه های تحصیلی دانشگاهی در آلمان

تحصیلات دانشگاهی شامل دو دوره پایه و اصلی است. دوره پایه (Diplom-Vorprüfung) حداقل ۴ نیم سال طول خواهد کشید و دوره اصلی حداقل ۴ نیم سال برای مدارس عالی فنی و در دانشگاه ها حداقل ۸ نیم سال می باشد.

دانشگاه ها در آلمان مستقل بوده و بودجه کلیه مراکز آموزش عالی که دولتی هستند از طرف مسوولان ایالتی و وزارت فرهنگ آلمان تامین خواهند شد.

مراکز تحصیلی در آلمان

در آلمان حدود 400 دانشگاه و به همین تعداد دانشکده های فنی، مدارس عالی تخصصی و آکادمی های هنر وجود دارند.

دانشگاه ها به چند دسته تقسیم می شوند:

  • موسسه آموزش عالی فنی با تاکید بیشتر بر فعالیت علمی (fachhochschule)
  • دانشگاه با تاکید بیشتر بر علوم نظری (Universitaet)
  • دانشکده یا آکادمی موزیک و هنر (Musik und Kunsthochschule)
  • دانشکده تربیت بدنی (Sporthochschule)
 

در دانشگاه های آلمان در مقطع فوق لیسانس تدریس به زبان آلمانی و همچنین انگلیسی می باشد. بنابراین قبل از اقدام برای اخذ پذیرش باید زبان آلمانی و یا بر حسب مورد انگلیسی بلد باشد.

شروع ترم زمستانی از ماه سپتامبر / اکتبر و ترم تابستانی از ماه مارس/ آوریل است.

آخرین مهلت جهت ارایه مدارک برای ترم تابستانی تا ۱۵ ژانویه و ترم زمستانی تا ۱۵ جولای است. یعنی مراکز مربوطه می بایست مدارک متقاضی را تا زمان های نامبرده تحویل گرفته باشند.

در آلمان هم دانشگاه های دولتی وجود دارد و هم دانشگاه های خصوصی. تعداد زیادی از دانشگاه های دولتی، معتبر و رایگان هستند. دانشگاه های خصوصی رایگان نمی باشند و باید در مورد آنها ابتدا به وزارت علوم مراجعه کرد.

از ترم تابستانی ۲۰۰۴ کلیه دانشگاه های استان Nordhein-Westfalen برای دانشجویان خارجی شهریه در نظر گرفته اند که این شهریه اکنون ترمی ۶۵۰ یورو است. دانشجو فقط موظف است تا هزینه های زندگی خود اعم از اجاره منزل، پوشاک، مواد غذایی و بیمه درمانی را داشته باشد.

اتاق ها و آپارتمان‌هایی وجود دارد که با قیمت مناسب فقط به دانشجویان داده می شود. برای تحصیل در آلمان ابتدا باید برای اخذ پذیرش تحصیلی و بعد از موفقیت در این امر برای ویزای تحصیلی آلمان اقدام کرد.

شرایط ورود به دانشگاه های آلمان

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند؛ یعنی ۱۲ سال تحصیل کامل داشته باشد، نمی توانند مستقیماٌ برای دانشگاه های آلمان اقدام کنند بلکه باید قبولی در کنکور سراسری را داشته باشند تا بتوانند برای کالج پذیرش بگیرند. تحصیل در کالج در آلمان دو ترم است و این کالج ها فقط به زبان آلمانی می باشند.

اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه های دولتی اند، می‌توانند برای کارشناسی ارشد ثبت نام کنند. اما باز هم بستگی به تصمیم دانشگاه در آلمان نیز دارد؛ زیرا سطح تحصیل آلمان نسبت به ایران یک سال جلوتر می باشد. ممکن است بعضی از واحدهای متقاضیان پذیرفته و یک سال پایین تر شروع به تحصیل کنند و سپس می‌توانند به صورت پیوسته تا دکتری ادامه دهد.

اشخاصی که در ایران کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند همانند لیسانسه ها باید مجدداٌ از دوره کارشناسی و اگر معدلشان بالا باشد می‌توانند برای کارشناسی ارشد نیز پذیرش بگیرند. دوره کارشناسی ارشد در آلمان ۲ سال می باشد.

البته بطور کلی باید مدارک تحصیلی به آلمان فرستاده و دانشگاه با توجه به ریز نمرات متقاضی تعیین کند که شخص از چه ترمی در آلمان می‌تواند شروع به ادامه تحصیل کند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش برای تحصیل در آلمان

مدارک زیر با توجه به شرایط متقاضیان دسته بندی شده و نیازی نیست که همه متقاضیان کلیه مدارک را جهت اخذ پذیرش داشته باشند:

  1. ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات آن
  2. ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن
  3. ترجمه مدرک لیسانس و ریز نمرات آن
  4. ترجمه مدرک فوق لیسانس و ریز نمرات آن
  5. کپی پاسپورت
  6. کپی شناسنامه
  7. ۱۲ قطعه عکس رنگی ۴*۶
  8. گواهی زبان آلمانی ( در صورت موجود بودن )
  9. مدرک Toefl 550 یا آیلتس 6.5 یا تستداف 4*4
  10. رزومه
  11. توصیه نامه
  12. انگیزه نامه
  13. تمکن مالی

لازم به ذکر است که ترجمه مدارک تحصیلی باید به تایید سفارت آلمان برسد که از طریق شرکت ویزا متریک این امر امکان گذیر است.

مدارک ابتدا باید به تایید وزارت امور خارجه برسد تا سفارت آلمان آنها را نیز تایید نماید.

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی

درخواست ویزا باید شخصا ارائه شود. سفارت در صورت ناقص بودن مدارک از قبول درخواست روادید امتناع خواهد کرد. بررسی درخواست روادید بطورمعمول ۲ تا ۴ ماه بطول می انجامد.

  1. سه نسخه فرم درخواست ویزا که بطور کامل و خوانا پر شده و شخصا امضاء گردیده باشد به همراه ۳ قطعه عکس جدید ( با در دست داشتن پذیرش می توانید فرم درخواست را از سفارت تحویل بگیرید)
  2. گذرنامه با مدت اعتبار کافی ( حداقل ۶ ماه از تاریخ درخواست روادید )
  3. شناسنامه
  4. گذرنامه و شناسنامه همسر
  5. فتوکپی از صفحه دوم و سوم گذرنامه متقاضی و همسر
  6. تعهد نامه مالی بر اساس بند ۸۴ قانون اتباع بیگانه ( اصل و کپی) از طرف تعهد کننده در آلمان به انضمام گواهی وضعیت اقامت در آلمان وی، گواهی در مورد تامین مالی هزینه تحصیلی ( مانند فیش حقوق تعهد کننده و یا مدارک درآمد شخص متقاضی)
  7. اصل و فتوکپی از پذیرش و یا تایید دریافت درخواست پذیرش از یک دانشگاه یا مدرسه عالی ( Fachhochschule ) در آلمان
  8. مدارکی در مورد سابقه شغلی متقاضی در ایران
  9. اصل و کپی مدارک تحصیلی دبیرستانی و دانشگاهی متقاضی در ایران
  10. ارائه ۶ ماه بیمه درمانی ( که این امر توسط بیمه درمانی بین المللی بیمه ایران قابل انجام است)

نکته قابل توجه:

به جز مدارک مذکور در موارد خاص ممکن است سفارت از شما درخواست ارائه مدارک دیگری نماید که این مدارک برای بررسی درخواست شما الزامی است.

لازم به ذکر است که هیچ نوع ویزایی در آلمان تبدیل به ویزای تحصیلی نمی شود یعنی اگر شخصی با روادید توریستی وارد خاک آلمان شد نمی تواند درخواست ادامه تحصیل و تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی نماید.

ضمانت نامه مالی برای تحصیل در آلمان

در کشور آلمان ضمانت نامه مالی به دو صورت قابل انجام است :

  • خود شخص متقاضی روادید تحصیلی
  • تعهد کننده مالی مقیم در آلمان

۱- ضمانت نامه مالی توسط خود شخص متقاضی روادید تحصیلی

شخص می تواند با مراجعه به یکی از شعبات ارزی بانک ملی ایران و با حواله کرد مبلغ 8600  یورو بنام خود به بانک ملی هامبورگ، ضمانت مالی خود را بعهده بگیرد.

۲- ضمانت نامه مالی توسط شخص تعهد کننده مقیم در آلمان

شخص تعهد کننده می تواند با مراجعه به شهرداری شهر محل سکونت خود در آلمان و با ارائه کلیه مدارک مالی خود اعم از فیش حقوقی و …. شخص متقاضی روادید تحصیلی در ایران را تا مادامی که در آلمان تحصیل می نماید ضمانت کند و اصل تعهد نامه خود را برای متقاضی در ایران ارسال دارد تا بر اساس آن متقاضی روادید خود را درخواست نماید.

نحوه ارزشیابی مدارک تحصیلی

۱- مدارک Diplom-Vorprüfung و Zwischenprüfung ،با شرط داشتن دیپلم دبیرستان، کاردانی ارزشیابی می شود.

۲- مدارک (Diplom Ingenieur(FH و (Diplom(FH و (Diplom Ingenieur I (GH صادره از کلیه مدارس عالی فنی و مجتمع های آموزش عالی که منجر به اخذ دیپلم (I) می شود، کارشناسی ارزیابی می شود.

۳- مدارک(Magister Artium(MAو Diplom IngenierوDiplom و (Diplom Ingenieur II(GH صادره از کلیه دانشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی و دانشگاه های آموزش عالی هنر که منجر به اخذ دیپلم (II) می شود، “کارشناسی ارشد پیوسته” ارزشیابی می شود.

۴- مدارک (.Doktor Ingenieur (Dr. Ing و (Doktor) با شرط داشتن کارشناسی ارشد، دکترا ارزشیابی می شود.

۵- هیچ کدام از مدارک دانشگاهی که به صورت مکاتبه ای، ترددی، غیر حضوری و نیز مدارک دانشگاه های خصوصی ارزشیابی نمی شوند.

تبصره: مدارک دانشگاه های خصوصی آلمان که توسط وزارت فرهنگ این کشور و در زمان شروع تحصیلات تایید شده، در سطح دوره مورد تایید ارزشیابی می شود.

هزینه های تحصیل در آلمان

نکته ی دیگری که برای دانشجویان مورد سوال می باشد هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در آلمان می باشد. به طور کل هزینه دانشگاه به نوع دانشگاه، شهر و رشته تحصیلی بستگی دارد.

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشگاه های خصوصی بین 2 تا 25 هزار یورو در سال می باشد و برای دانشگاه های دولتی به جز ایالت بادن ووتمبرگ تقریبا رایگان است و ترمی حدود 300 یورو می باشد.

برای دانشگاه های این ایالت نیز به طور تقریبی ترم 1500 یورو می باشد (بین 1000 تا 2000 یورو متغیر است).

مقاله پیشنهادی: تحصیل کارشناسی در آلمان

هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس

هزینه تحصیل در مقطع ارشد نیز تقریبا به مانند لیسانس می باشد که دانشگاه های دولتی بین 100 تا 300 یورو در ترم می باشد و دانشگاه های ایالت بادن ووتمبرگ به مانند لیسانس می باشد.

مقاله پیشنهادی: تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

هزینه تحصیل در مقطع دکتری

برای مقطع دکترا به طور معمول هزینه ای در بر نخواهد داشت و شما شهریه ای بابت تحصیل نخواهید داشت. هر چند برای اطلاع از شهریه هر دانشگاه می توانید مقدار دقیق شهریه را متوجه شوید.

مشاوران ما نیز در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای می توانند جهت اطلاع شما از شهریه ها به شما کمک کنند.

مقاله پیشنهادی: تحصیل دکتری در آلمان

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

سال هاست که دانشجویان از همه جای دنیا متقاضی ادامه تحصیل در آلمان هستند. یکی از ویژگی هایی که آلمان را بین دانشجویان بین المللی محبوب کرده است، هزینه پایین زندگی است.

هزینه زندگی در شمال و شرق آلمان نسبت به غرب و جنوب آلمان ارزان تر است. عوامل متعددی بر هزینه زندگی در آلمان تاثیرگذار هستند. از این عوامل می توان به کیفیت زندگی، اجاره خوابگاه، رشته تحصیلی و … اشاره کرد.

با احتساب عوامل بالا هزینه زندگی دانشجویی در ایالت های مختلف آلمان، ماهیانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو می باشد. از این مبلغ بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ یورو هزینه خوابگاه های آزاد در شهرهای مختلف آلمان است.

برای دانشجویان بین المللی این امکان نیز وجود دارد که از خوابگاه های خود دانشگاه استفاده کنند. اما رزرو این نوع خوابگاه ها بین دانشگاه ها قوانین متفاوتی دارد. معمولا برای ترم اول امکان گرفتن خوابگاه خود دانشگاه نیست و پروسه اولویت بندی خوابگاه های دانشگاه بین ۳ تا ۶ ماه زمان می برد. در صورت موفق شدن در گرفتن این نوع خوابگاه اجاره میانگین ماهیانه بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو است.

هزینه زندگی و رفت و آمد در شهرهای مختلف آلمان بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورو بسته به کیفیت زندگی دانشجویی می باشد. با توجه به امکان کار کردن در حین تحصیل در آلمان برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، بسته به استعداد شخصی هر دانشجو می تواند بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو به صورت هفتگی درآمد داشته باشد.

تبدیل نمره مدرک تحصیلی ایرانی به معادل آن در سیستم آموزشی آلمان

یکی از کار هایی که دانشجویان معمولا قبل از پذیرش گرفتن آن را امتحان می کنند بررسی نمره و معدل خود با سیستم دانشگاه مد نظر می باشد. این کار به این دلیل انجام می شود که دانشجویان ببینند آیا نیازهای دانشگاه را دارند یا خیر. سیستم نمره دهی ایران با آلمان متفاوت است. در ایران سیستم نمره دهی از 20 نمره می باشد در حالی که در آلمان به گونه ای دیگر می باشد.

در آلمان سیستم نمره دهی در بازه 1 تا 6 قرار دارد. بهترین نمره 1 و بدترین نمره 6 می باشد. به این معنی که هر چقدر معدل شما نزدیک به یک باشد سابقه تحصیلی هتری دارید. همانطور که در سیستم ایران 10 در کارشناسی معیار قبولی می باشد، در سیستم آلمان 4 معیار پاس کردن است. نمرات بین 4 تا 6 نیز رد محسوب می شوند. معمولا حداقل نمره برای دانشگاه های آلمان 2.5 یا بهتر می باشد. راه محاسبه نمرات آلمانی به صورت زیر است:

X=(N_max-N_d)/N_max-N_min )×3+1

با توجه به فرمول مدنظر N_max ماکزیمم نمره در کشور شما ( برای ایران 20 )، N_d نمره کسب شده شما در آن درس است. از طرفی N_min حداقل نمره در کشور شما ( برای ایران 10) می باشد. برای مثال اگر کسی در درسی نمره 16 را اخذ کرده باشد در سیستم آلمانی به صورت زیر خواهد بود:

X=(20-16)/(20-10)×3+1=2.2

شرایط سنی تحصیل در آلمان

دانشگاه های آلمان در سه مقطع لیسانس، ارشد و دکترا اقدام به پذیرش دانشجو می کنند که هر کدام از مقاطع مدارک و شرایط لازم و مخصوص به خود را دارد. یکی از نکاتی که همواره برای دانشجویان اهمیت دارد سن آن ها می باشد که می خواهند بدانند آیا ممکن است با این سن برای مقطع خاصی پذیرش بگیرند یا خیر.

  • به طور معمول برای کارشناسی بهتر است زیر 23 سال سن داشته باشید زیرا اگر بیش از آن باشد سفارت هم جهت دادن ویزا درنگ خواهد کرد.
  • برای تحصیل در مقطع ارشد سن مناسب برای اقدام زیر 28 می باشد هرچند خیلی از دانشگاه ها حد رسمی تعیین نکرده اند.
  • برای دکترا نسبت به مقطع های دیگر کمتر فشار وجود دارد ولی به هر حال بهتر است زیر 35 باشد تا بتوانید از بورس های تحصیلی استفاده کنید.

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم هم امکان پذیر است اما باید قبولی دانشگاه سراسری در ایران را داشته باشید. برای ادامه تحصیل در کشور مذکور، قدم اول گرفتن پذیرش از یک دانشگاه معتبر است. البته ذکر این نکته لازم است که بدون قبولی در دانشگاه های سراسری ایران هم می توان اقدام کرد اما باید ابتدا در کالج های آلمان تحصیل کنید.

این موضوع امکان اخذ ویزا را با دشواری روبرو می کند. بر اساس تجربه، آمار ویزای کسانی که دارای نامه قبولی در کنکور سراسری و دانشگاه های سراسری ایران هستند بیشتر است. به هر حال انتخاب با شخص متقاضی است.

ورود به دانشگاه‌ های آلمان برای علاقه ‌مندان از کشورهای مختلف، با مقدماتی همراه است.

دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند به دو گروه تقسیم می شوند:

گروه اول دانشجویانی هستند که در ایران تجربه تحصیل دانشگاهی را دارند. گروه دوم را اشخاصی تشکیل می‌دهند که فقط مدرک دیپلم را گرفته اند. متقاضی ایرانی ای که قصد تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی را دارند و فقط دیپلم گرفته، می بایست در کنکور سراسری شرکت کند و قبولی دوره روزانه یا شبانه را داشته باشد. منظو از قبولی فقط دانشگاه های روزانه و شبانه است و دیگر دانشگاه ها مورد تایید نیستند. قبولی در دوره‌های کاردانی نیز مورد تایید نیست.

در مورد دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های آلمان نیازی به قبولی در دانشگاه نیست. دانشجویان بعد از اتمام دوره کارشناسی، می توانند به صورت مستقیم برای دوره کارشناسی ارشد اقدام کنند.

تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی

برای تحصیل در آلمان ارائه مدرک زبان آلمانی برای دوره های آلمانی الزامی است. همچنین برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی می باشد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تحصیل در آلمان، پذیرش تحصیلی آلمان و زندگی دانشجویی در آلمان با مشاورین با تجربه موسسه مهاجرتی هرمس اپلای در ارتباط باشید.

بهترین شهرها برای بازدید در آلمان

خیلی خب! بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم و شروع به بررسی ۳۴ مورد از بهترین و زیباترین شهرهای آلمان می کنیم.

به روز رسانی: این لیست در فواصل زمانی مختلف به روز رسانی می شود. آخرین به روز رسانی در سال ۲۰۲۰ انجام گرفته است.

۱-هایدلبرگ (Heidelberg)

هایدلبرگ یکی از عاشقانه ترین و رمانتیک ترین شهرهای آلمان است. این شهر نه فقط الان بلکه سال های زیادی میزبان دوران رومانتیک فلسفه و ادبیات آلمانی بوده و طیف گسترده ای از شاعران مشهور در این شهر زندگی می کردند.

علاوه بر اینکه قدیمی ترین دانشگاه کشور آلمان در شهر هایدلبرگ قرار دارد، این شهر مکان های جالب و دیدنی دیگری هم دارد؛ مثل یک قلعه، یک شهر قدیمی زیبا و یکی از معروف ترین نمایشگاه های قرون وسطایی.

با توجه به سابقه رمانتیک بودن هایدلبرگ آلمانی ها، پس اصلا جای تعجب نیست که چرا آهنگ “I lost my heart in Heidelberg” (من قلبم رو در هایدلبرگ باختم) ساخته شده.

جاذبه های دیدنی آلمانی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.