سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

آموزش انگلیسی با اخبار (Using News To Learn English)

آموزش زبان و آموزشهای ضروری در مورد مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو

آموزش انگلیسی با اخبار (Using News To Learn English)

۶۳ بازديد
اخبار(news) منبعی است که مردم را از رویداد ها و تحولات جدید آگاه می سازد، ازاین رو یک راه موثر برای یادگیری زبان انگلیسی می باشد. نکته طلایی آموزش زبان انگلیسی با اخبار چنین است که شما می توانید همگام با یادگیری جدیدترین اصطلاحات زبان انگلیسی به راحتی در مورد موضوعات مختلف اطلاعات گسترده ای را کسب کنید و حتی درمورد آنها صحبت کنید.

 

چرا اخبار انگلیسی (English News) ؟

یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار مزایایی دارد که شما را شگفت زده می کند. در ابتدا باید گفته شود که زبان آموزان با هر سطحی از دانش این فرصت را دارند که با مطالعه اخبار انگلیسی در معرض لغت های جدید و ساختارهای که در جملات استفاده می شوند قرار بگیرند و همچنین نحوه به کار گرفتن آن ها را نیز یاد بگیرند. در نتیجه با کسب اطلاعات در مورد رویدادهای جهانی، زبان آموزان می توانند با افرادی که زبان مادری شان انگلیسی می باشد (Native Speakers) ارتباط برقرار کنند و در مورد حوادث روزمره تبادل نظر داشته باشند.

این تصور که می بایست حتما در محیط حضور داشت تا زبان انگلیسی را یاد گرفت به این معنا نیست که در محیطی خارج از کشور باشید بلکه به این معناست که از منابعی استفاده کنید که به تجربیات روزمره مرتبط باشند. از آن جایی که اخبار با موضوعات واقعی سروکار دارد، به راحتی می توانید ارتباط معناداری بین زندگی روزمره تان و اخبار های گوناگون ایجاد کنید. بعنوان مثال اخبار پیش بینی آب و هوا (Weather) را می توان در نظر گرفت; اگر به اخباری که در مورد آب و هوای شهری که در آن سکونت دارید گوش دهید، ممکن است با کلمه Rainy مواجه شوید و پس از خروج از منزل متوجه می شوید که آن کلمه به معنای آب و هوای بارانی است و هر گاه این کلمه را بشنوید همراه خود چتر می برید.

با گوش کردن به فایل صوتی اخبار، مهارت های شنیداری و گفتاری شما به خوبی تقویت می شوند زیرا گویندگان اخبار کلمات را واضح و به آرامی بیان می کنند و فرصت خوبی است که به صحبت های افراد انگلیسی زبان گوش دهید و همچنین با بیان کردن اخبار، دانش زبان انگلیسی خود را بهبود بخشید. نکته دیگر این است که با خواندن اخباری که به صورت متن در دسترس هست، می توان سرعت متن خوانی خود را افزایش دهید. اگر می خواهید که یادبگیرید که چگونه مهارت های خود را تقویت کنید فعالیت هایی که در ادامه گفته خواهند شد را انجام دهید.

رایگان بودن و دسترسی آسان را می توان از ویژگی های دیگر اخبار در نظر گرفت، زیرا امروزه کاربران در سراسر جهان از طریق وب سایت (Website) ، فایل صوتی (Podcast)، نرم افزار(Application) ، رادیو (Radio) و یا تلویزیون (TV) بدون آن که مبالغی پرداخت کنند به انواع اخبار دسترسی دارند.

 

چگونه با اخبار و بدون کلاس می توانیم انگلیسی یاد بگیریم ؟

جالب است بدانید که اگر بخواهید از طریق اخبار، زبان انگلیسی را یاد بگیرید نیازی نیست که به کلاس بروید. فقط کافیست که مراحلی که گفته می شود را به ترتیب دنبال کنید و انگلیسی را در هر جایی که هستید یاد بگیرید.

هر گونه اخباری با تیتر مخصوص به خود آغاز می شود. در ابتدا تنها تیتر اخبار خوانده شود و سعی کنید که با کلماتی که به خاطر دارید موضوع خبر را حدس بزنید و در مورد آن چند کلمه ای صحبت کنید. (از صحبت کردن نترسید حتی بیان یک کلمه هم کافیست!)

اگر خبری که خوانده اید همراه با تصویر است، به تصویر نگاه کنید و با پاسخ دادن به چهارسوال آن را توصیف کنید:

• (WHO) چه کسی یا چه کسانی را در تصویر می بینید؟

• (WHAT) چه چیزی یا چه چیزهایی را در تصویر مشاهده می کنید؟

• (WHERE) تصویر چه مکانی را نشان می دهد؟

• (WHEN) تصویر چه زمانی را نشان می دهد؟

در این قسمت نوبت به محتوای خبر می رسد که باید از چندین مرحله عبور کنید. خبر می تواند بصورت متن یا صوتی باشد که هر کدام مراحل جداگانه ای را در بر می گیرند.

 

اگر خبر به صورت متن باشد چه کارهایی باید انجام داد؟

• متن اخبار را بخوانید وحتی اگر کلماتی را متوجه نشدید مکث نکنید.

• با پاسخ دادن به چهار سوال( چه کسی؟ چه چیزی؟ کجا؟ کی؟) موضوع خبر را بصورت خلاصه بیان کنید و با حدسیات قبلی خود مقایسه کنید.

• متن اخبار را این بار همراه با مکث بخوانید.

• کلماتی که در زبان انگلیسی به اسم کالوکیشن (Collocation) شناخته شده اند را پیدا کرده و بصورت جداگانه یادداشت کنید. به خاطر بسپارید که کلماتی کالوکیشن هستند که، مرتبط با موضوع خاصی می باشند و در اکثر موضوعات دیگر کاربردی ندارند. بطور مثال کلماتی از قبیل سرمایه، رکورد، تورم به موضوع تجارت (Business) مرتبط هستند و امکان پذیر نیست که از آنها برای موضوع سلامت (Health) استفاده کنیم.

اگر به یادگیری کالوکیشن علاقه مند هستید، ما به شما کتاب هایی را معرفی می کنیم که در برگیرنده ی موضوعات مختلف هستند.

• با استفاده از کالوکیشن هایی که از متن اخبار استخراج شده اند، تلاش کنید که محتوای خبر را دوباره بیان کنید. فراموش نکنید که جملاتی که تولید می کنید باعث می شوند که کلمات و ساختار های جدیدی که یاد گرفتید را به خاطر بسپارید.
اگر خبر به صورت صوتی باشد چه کارهایی باید انجام داد؟

• زبان آموزانی که از سطح ابتدایی یا متوسط زبان انگلیسی برخوردار هستند بهتر است به خبری گوش دهند که همراه با متن باشد و تمام مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند.

• در ابتدا با خواندن تیتر خبر سعی کنید که محتوای آن را پیش بینی کنید. برای حدس زدن موضوع خبر می توانید چهار سوالی که در بالا ذکر شده است را از خودتان بپرسید.

• فایل صوتی اخبار را گوش دهید وحتی اگر کلماتی را متوجه نشدید، مکث نکنید.

• متن اخبار را بخوانید و کالوکیشن های آن را استخراج کنید.

• همزمان که به فایل صوتی گوش می دهید متن اخبار را دوباره بخوانید.

• این بار تنها به فایل صوتی خبر گوش دهید و تلاش کنید که مفهوم تمام جملات را متوجه شوید.

• خلاصه ای از اخبار را بیان کنید و صدای خود را ضبط کنید که این کار نه تنها به شما کمک می کند که مطالب را مرور کنید، بلکه به شما این فرصت را می دهد که اشکالات خود را متوجه شوید.

• و در آخر، بهتر است بدانید که مطالبی که یادداشت کرده اید را در بازه های زمانی متفاوت مرور (Review) کنید.

 

کدام سایت های خبری متناسب با سطح زبان شما اخبار را ارائه می کنند ؟

ممکن هست که بپرسید چطور می توان به منابعی دسترسی داشت که حاوی خبرهای گوناگون باشند؟ در این قسمت ما به شما سایت هایی را معرفی خواهیم کرد که بر اساس علاقه مندی تان می توانید انتخاب کنید.

 

CNN Student News

اگر زبان آموز سطح متوسط یا پیشرفته زبان انگلیسی هستید این سایت مناسب شماست. در این سایت به اخبارهای گوناگون در رابطه با حوادث جهانی، تکنولوژی، ورزش، سرگرمی و سفر در قالب ویدئو و مقاله دسترسی دارید.

 

The New York Times Learning Blog

اگر از آن دسته افرادی هستید که به چالش علاقه مندید این سایت می تواند انتخاب خوبی باشد. این سایت اخبار سراسر جهان را به صورت مقاله (Article) برای شما فراهم کرده است و نکته قابل توجه این می باشد که از طریق سوالاتی که در انتهای هر خبر طراحی شده است می توانید اطلاعات خود را ارزیابی کنید.

 

Entrepreneur Online Magazine

این سایت مناسب افرادی می باشد که در حوزه تجارت فعالیت دارند و می خواهند در سطح بین المللی اطلاعات خود را افزایش دهند. حتی اگر به تجارت هم علاقه دارید و یا قصد دارید که در محیط کار بهترین عملکرد را داشته باشید ممکن است از طرفداران این سایت قرار بگیرید. در ادامه بدانید که برای مطالعه این سایت بهتر است از سطح متوسط و پیشرفته زبان انگلیسی برخوردار باشید.

 

The New Yorker

این سایت یک پیشنهاد عالی برای زبان آموزان با سطح پیشرفته زبان انگلیسی می باشد. شما می توانید نه تنها در مورد موضوعات رایج دنیا اخبار های مختلف را بخوانید بلکه با پاسخ دادن به سوالات هر خبر این امکان را دارید که دایره لغات خود را گسترده تر کنید و مهارت تفکر خود را بهبود بخشید.

 

News In Levels BreakingNewsEnglish.com and

سایت های فوق العاده ای که برای تمام افراد با سطح زبان متفاوف خبر های جذاب دارد. بر اساس سطح زبان می توانید اخبار جهانی را مطالعه کنید. فقط کافیست وارد سایت شوید و یکی از سطح ها را انتخاب کنید.

 

E-News

اگر از طرفداران خبرهای مربوط به افراد مشهور (Celebrities) و مد (Fashion) هستید حتما این سایت برای شما اخبار شگفت انگیزی خواهد داشت و همچنین می توانید از اخرین اطلاعات جهانی اگاه شوید.

 

لغات و اصطلاحات کاربردی اخبار انگلیسی

در این جا با اصطلاحاتی آشنا خواهید شد که کمک بسزایی در فهم اخبار انگلیسی می کنند.

Example Collocation

The latest news from the earthquake zone is more hopeful. the latest news

The doctor broke the news to me that I’d need another operatio

break the news to someone

The main item of news today is the earthquake in Broskva City. item of news

TV newscaster: News has just come in of an earthquake. news comes in

Although the two stars tried to keep their relationship secret, news of it soon leaked out. news leaks out

I was so very sorry to receive the news of Carl’s death yesterday. receive news

Sheila hurried back to the room to share her news. share news

We’ve got the news headlines coming up at half past twelve. news headline

Here’s the sports news from Jane Murray. sports news

The lower interest rates will be welcome news to home owners. welcome news

The big news* is that Polly and Richard are going to get married. the big news

They’re getting married? That’s wonderful news! wonderful news

She wasn’t surprised; it was old news to her. old news

* Use singular verb with news since “news” is considered as a singular and uncountable noun

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.