پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

راهنمای جامع اصطلاحات و کلمات حسابداری به انگلیسی با ترجمه فارسی

آموزش زبان و آموزشهای ضروری در مورد مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو

راهنمای جامع اصطلاحات و کلمات حسابداری به انگلیسی با ترجمه فارسی

۱۴۸ بازديد



به نظر می رسد هر صنعتی زبان مخفی خود را دارد. و دانستن زبان نشانگر این است که شما واقعاً به آن تعلق دارید. بنابراین اگر شروع به فکر کردن برای ورود به حرفه حسابداری کرده اید، اولین قدم شما این است که با برخی از اصطلاحات اساسی حسابداری، کلمات اختصاری و اختصارات در این زمینه آشنا شوید. دانستن نحوه “گفتگو کردن” به شما این امکان را می دهد که کمتر روی تعاریف حسابداری تمرکز کنید و بیشتر روی آموزش های مهمی که برای راه اندازی یک حرفه حسابداری موفق به آن نیاز دارید تمرکز نمایید

Accounts receivable (AR)

حساب های دریافتنی: مقدار پولی که مشتریان به یک تجارت پس از تحویل و یا استفاده از کالا یا خدمات بدهکار هستند.

 

Accounting (ACCG)

حسابداری: روشی سیستماتیک برای ثبت و گزارش تراکنش های مالی برای یک کسب و کار یا سازمان.

 

Accounts payable (AP)

حساب های پرداختنی: مقدار پولی که یک شرکت به طلبکاران (تامین کنندگان و غیره) در ازای کالاها و یا خدماتی که تحویل داده است بدهکار است.

 

Assets (Fixed and Current) (FA, CA)

 

Current Assets

دارایی های جاری (CA): دارایی هایی هستند که ظرف یک سال به پول نقد تبدیل می شوند. به طور معمول، این می تواند پول نقد، موجودی یا حساب های دریافتنی باشد.

 

Fixed Assets

دارایی های ثابت (FA): بلندمدت هستند و احتمالاً مزایایی را برای یک شرکت برای بیش از یک سال فراهم می کنند، مانند ملک، زمین یا ماشین آلات اصلی.

 

Asset classes

طبقه دارایی گروهی از اوراق بهادار است که در بازار به طور مشابه رفتار می کنند. سه طبقه اصلی دارایی عبارتند از: سهام یا سهام با درآمد ثابت یا اوراق قرضه، و معادل های نقدی یا ابزارهای بازار پول.

 

Balance Sheet (BS)

ترازنامه: یک گزارش مالی که دارایی های یک شرکت (آنچه که دارد)، بدهی ها (آنچه بدهکار است) و حقوق صاحبان سهام یا سهامداران در یک زمان معین را خلاصه می کند.

 

Capital (Cap)

سرمایه: دارایی مالی یا ارزش دارایی مالی، مانند پول نقد یا کالا. سرمایه در گردش با کسر دارایی‌های جاری شما از بدهی ‌های جاری محاسبه می‌شود – اساساً پول یا دارایی ‌هایی که یک سازمان می‌تواند کار کند.

 

Cash flow (CF)

جریان نقدی: درآمد یا هزینه ای که انتظار می رود از طریق فعالیت های تجاری (فروش، تولید و غیره) در یک دوره زمانی ایجاد شود.

 

Certified public Accountant (CPA)

عنوانی که به حسابداری داده می‌شود که امتحان استاندارد CPA را گذرانده و دارای تجربه کاری و الزامات آموزشی دولتی است.

 

Cost of goods sold (COGS)

هزینه کالاهای فروخته شده: هزینه های مستقیم مربوط به تولید کالاهای فروخته شده توسط یک شرکت است. فرمول محاسبه اش به آنچه تولید می شود بستگی دارد، اما به عنوان مثال ممکن است شامل هزینه مواد خام (قطعات) و مقدار نیروی کار کارکنان در تولید باشد.

 

Credit (CR)

اعتبار: یک ورودی حسابداری که بسته به معامله ممکن است دارایی ها را کاهش دهد یا بدهی ها و حقوق صاحبان سهام را در ترازنامه شرکت افزایش دهد. هنگام استفاده از روش حسابداری دو ورودی، برای هر تراکنش دو ورودی ثبت می شود: یک اعتبار و یک بدهی.

 

Debt (DR)

بدهی: یک ورودی حسابداری که در آن در ترازنامه شرکت یا افزایش دارایی یا کاهش بدهی وجود دارد.

 

Diversification

تنوع بخشی: فرآیند تخصیص یا توزیع سرمایه گذاری های سرمایه به دارایی های متنوع برای جلوگیری از قرار گرفتن بیش از حد در معرض خطر.

 

Enrolled agent (EA)

یک متخصص مالیاتی که نماینده مالیات دهندگان در اموری است که با خدمات درآمد داخلی (IRS) سروکار دارند.

 

Expenses (fixed, variable, accrued, operation)

هزینه ها (ثابت، متغیر، تعهدی، عملیاتی): هزینه های ثابت، متغیر، انباشته یا روزانه که یک کسب و کار ممکن است از طریق عملیات خود متحمل شود.

 

Fixed expenses (FE)

هزینه های ثابت (FE): پرداخت هایی مانند اجاره بها که در یک برنامه منظم انجام می شود.

 

Variable expenses (VE)

هزینه های متغیر (VE): هزینه هایی مانند هزینه های نیروی کار که ممکن است در یک دوره زمانی معین تغییر کند.

 

Accrued expenses (AE)

هزینه انباشته (AE): هزینه های متحمل شده ای که هنوز پرداخت نشده است.

 

Operation expenses (OE)

هزینه های عملیاتی (OE): مخارج تجاری که مستقیماً با تولید کالاها یا خدمات مرتبط نیستند – به عنوان مثال، هزینه های تبلیغات، مالیات بر دارایی یا هزینه های بیمه.

 

Equity and owner’s equity (OE)

حقوق صاحبان سهام: در کلی ترین مفهوم، حقوق صاحبان سهام دارایی ها منهای بدهی ها است. حقوق صاحبان سهام معمولاً بر حسب درصد سهامی که شخص در شرکت دارد توضیح داده می شود. صاحبان سهام به عنوان سهامداران شناخته می شوند.

 

Insolvency

ورشکستگی: ایالتی که در آن یک فرد یا سازمان دیگر نمی تواند تعهدات مالی خود را با وام دهنده(های) پس از سررسید بدهی آنها انجام دهد.

 

Generally accepted accounting principles (GAAP)

اصول پذیرفته شده عمومی حسابداری: مجموعه ای از قوانین و دستورالعمل های توسعه یافته توسط صنعت حسابداری برای شرکت ها که در هنگام گزارش داده های مالی از آنها پیروی کنند. پیروی از این قوانین به ویژه برای همه شرکت های سهامی عام بسیار مهم است.

 

General ledger (GL)

دفتر کل: ثبت کامل تراکنش های مالی در طول عمر یک شرکت.

 

Trial balance

تراز آزمایشی: یک سند تجاری که در آن تمام دفاتر در ستون ‌های بدهکار و اعتبار جمع ‌آوری می ‌شوند تا از صحت ریاضی سیستم حسابداری شرکت اطمینان حاصل شود.

 

Liabilities (current and long-term)

بدهی ها (جاری و بلند مدت): بدهی ها یا تعهدات مالی یک شرکت که در طول عملیات تجاری ایجاد شده است. بدهی های جاری (CL) بدهی هایی هستند که ظرف یک سال قابل پرداخت هستند، مانند بدهی به تامین کنندگان. بدهی های بلند مدت (LTL) معمولاً در یک دوره زمانی بیش از یک سال قابل پرداخت هستند. نمونه ای از بدهی بلند مدت می تواند وام مسکن چند ساله برای فضای اداری باشد.

 

Limited liability company (LLC)

LLC یک ساختار شرکتی است که در آن اعضا نمی توانند در قبال بدهی ها یا بدهی های شرکت پاسخگو باشند. به عنوان مثال، اگر کسی از شرکت شکایت کند، این می تواند از صاحبان مشاغل محافظت کند تا کل پس انداز زندگی خود را از دست ندهند.

 

Net income

درآمد خالص: کل درآمد یک شرکت که به آن سود خالص نیز می گویند. درآمد خالص با کسر کل هزینه ها از کل درآمدها محاسبه می شود.

 

Present value (PV)

ارزش فعلی: ارزش فعلی مبلغ آتی پول بر اساس نرخ بازده مشخص. ارزش فعلی به ما کمک می کند بفهمیم که دریافت 100 دلار در حال حاضر ارزش بیشتری نسبت به دریافت 100 دلار در سال دارد، زیرا پول در دست اکنون توانایی سرمایه گذاری با نرخ بازده بالاتر را دارد.

 

Profit and loss statement (P&L)

صورت سود و زیان: صورت مالی که برای خلاصه کردن عملکرد و وضعیت مالی شرکت با بررسی درآمدها، هزینه ها و هزینه ها در یک دوره زمانی خاص، مانند فصلی یا سالانه، استفاده می شود.

 

Return on investment (ROI)

بازگشت سرمایه: معیاری برای ارزیابی عملکرد مالی نسبت به مقدار پولی که سرمایه گذاری شده است. ROI با تقسیم سود خالص بر هزینه سرمایه گذاری محاسبه می شود. نتیجه اغلب به صورت درصد بیان می شود

 

Individual retirement account (IRA, Roth IRA)

حساب بازنشستگی انفرادی: IRA ها صندوق پس انداز برای بازنشستگی هستند. یک IRA سنتی به افراد اجازه می‌دهد دلارهای قبل از مالیات را به سمت سرمایه ‌گذاری ‌هایی هدایت کنند که می ‌توانند با مالیات معوق رشد کنند، به این معنی که هیچ سود سرمایه یا درآمد سود سهام تا زمانی که برداشت نشود مشمول مالیات نمی‌شود و در بیشتر موارد، کسر مالیات است. Roth IRA کسر مالیات نیست. با این حال، توزیع های واجد شرایط بدون مالیات هستند، بنابراین با افزایش پول، مشمول مالیات در هنگام برداشت نمی شود.

 

401K & Roth 401K

401K یک صندوق پس انداز است که به کارمند اجازه می دهد بخشی از غرامت خود را به حساب بازنشستگی مبتنی بر سرمایه گذاری موکول کند. پول معوق معمولاً تا زمانی که برداشت نشود مشمول مالیات نمی شود. با این حال، یک کارمند با Roth 401K می تواند پس از کسر مالیات، کمک کند. علاوه بر این، برخی از کارفرمایان انتخاب می کنند که مشارکت های انجام شده توسط کارمندان خود را تا درصد معینی مطابقت دهند.

 

Bonds and coupons (B&C)

اوراق قرضه و کوپن: اوراق قرضه نوعی سرمایه گذاری بدهی است و یک اوراق با درآمد ثابت در نظر گرفته می شود. یک سرمایه گذار، اعم از یک فرد، شرکت، شهرداری یا دولت، به یک واحد تجاری وام می دهد با وعده بازپس گیری پول به اضافه بهره. “کوپن” نرخ بهره سالانه ای است که به اوراق قرضه پرداخت می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.