چهارشنبه ۰۱ فروردین ۰۳

همه چیز درباره آزمون GRE در ایران

آموزش زبان و آموزشهای ضروری در مورد مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو

همه چیز درباره آزمون GRE در ایران

۶۴ بازديد


آزمون GRE چیست؟ 
این روزها افراد زیادی به دلیل مختلف از جمله اوضاع اقتصادی کشور و نبود بازار کار تصمیم به خروج از وطن و تحصیل در کشورهای دیگر را می گیرند. آن ها با خود فکر می کنند که می توانند با تحصیل و کار و در کشوری پیشرفته و قدرتمند به همان زندگی ایده آلی که آرزویش را دارند برسند. شما چطور؟ آیا تا به حال به تحصیل خودتان یا حتی فرزندان تان در مراکز آموزشی و دانشگاه های معتبر کشورهای خارجی فکر کردید؟

یکی از آزمون هایی که برای متقاضیان دریافت مدرک زبان انگلیسی برگزار می شود، آزمون GRE. افرادی که در برخی از رشته های به خصوص در دانشگاه های خارج از ایران به مدرک GRE نیاز دارند، می توانند در این آزمون شرکت کنند. آیا شما هم برای اپلای خود نیازمند داشتن مدرک زبان انگلیسی GRE هستید؟ آیا می دانید آزمون GRE چگونه است و چه زمانی برگزار می شود؟ آیا کمی دانید که باید چه نمره ای از این آزمون را دریافت کنید؟

 

با آزمون GRE بیشتر آشنا شوید

Graduate Record Examinations یا همان GRE را می توان فیلتری برای ورود به مقاطع بالای تحصیلی مثل کارشناسی ارشد و دکتری قلمداد کرد. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های آمریکا و کانادا را دارید و برخی از رشته های خاصی در نظرتان است باید مدرک GRE را دریافت کنید. موسسه ای که این آزمون را برگزار می کند با نام ETS شهرت داشته و این آزمون را یک راه هوشمندانه برای ورود به تحصیلات تکمیلی و راه یافتن به مدارس کسب و کار تعریف کرده است. دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای آمریکای شمالی را دارند، باید نمره GRE مناسب دانشگاه را برای اپلای ارائه دهند. جالب است بدانید اغلب مدارس کسب و کار در این کشورها نیز در حال حاضر، برای ورود دانشجویان، داشتن مدرک آزمون GRE را الزامی کرده اند.

 
 
 

آزمون GRE در ایران

شاید شما هم شنیده باشید که برخی افراد ادعا می کنند که به دلیل آسان تر بودن آزمون GRE در سایر کشورها مایل هستند به کشور دیگری رفته و در آنجا آزمون بدهند؛ تنها عیب این کار را هزینه زیادتر می دانند؛ اما باید بدانید آزمون GRE آزمونی جهانی است و هیچ تفاوتی ندارد که شما در کدام کشور این آزمون را پشت بگذارید. عیب خاصی در مورد شرکت در آزمون GRE در کشور خودمان وجود ندارد و تنها مزیت آن برگزاری این آزمون بین المللی در داخل کشور بوده که مجبور نخواهید بود هزینه گزاف بابت سفر به کشور دیگر و شرکت در آزمون پرداخت کنید و زمان شرکت در آزمون نیز طبق منطقه زمانی کشور خودمان بوده و از اعتبار یکسانی نیز برخوردار است.

زمان آزمون GRE و پرداخت هزینه آن

دو آزمون جنرال و سابجکت در زمان برگزاری هم با یکدیگر متفاوتند. آزمون جنرال در تمام ماه های سال برگزار می شود اما آزمون سابجکت فقط در ماه های سپتامبر، آوریل و اکتبر برگزار می شود و این خود سبب می شود که افراد بیشتری برای شرکت در آزمون جنرال بیشتر برنامه ریزی کنند.

هزینه ای هم که افراد برای شرکت در آزمون GRE باید پرداخت کنند، حدود 205 دلار می باشد. اما نکته ای هم وجود دارد، ان هم این است که اگر فردی نتوانست در این آزمون شرکت کند و هزینه ی آن را هم پرداخت کرده بود، باید 50 دلار دیگر بپردازد تا زمان آزمونش را تغییر دهد. همچنین در صورتی که حوزه خاصی را برای ثبت نام آزمون GRE در نظر گرفتید اما به هر دلیل، نتوانستید در آن جا حاضر شوید و قصد تغییر مکان آزمون را داشتید، باید 50 دلار نیز برای تغییر مکان آزمون بپردازید تا مکان مورد نظر شما تغییر داده شود.

 

مراکز مجاز سازمان سنجش جهت ثبتنام

مراکز مجاز پیش ثبت نام آزمون زبان های بین المللی TOEFL و GRE اینترنتی که از طریق سایت اینترنتی به نشانی ets.sanjesh.org انجام می شود، به شرح ذیل می باشد؛ لازم به ذکر است که تمام مراحل پیش ثبت نام بصورت اینترنتی است و ارجاع متقاضیان به مراکز نیز توسط سامانه اینترنتی سازمان سنجش انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری به مراکز وجود ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.